مذهبی, علمی و فرهنگی
مذهبی, علمی و فرهنگی

 

 

پتنتی که اخیراً کمپانی مایکروسافت ثبت کرده خبر از نقشه‌هایی جدید برای تبدیل کل اتاق نشیمن خانه شما به یک محیط بازی مجازی می‌دهد. حتی ممکن است این تکنولوژی جدید بخشی از Xbox 720 شود که هنوز در مرحله توسعه و تکمیل قرار دارد. در اینجا با سیستمی روبرو هستیم که محیط بازی را با استفاده از پروژکتور سه بُعدی بر روی دیوارهای اتاق منعکس می‌کند. از آن با نام "نمایشگر محیطی" (environmental display) یاد شده که می‌تواند یک مزیت ممتاز برای فروش نسل بعدی Xbox باشد.

این سیستم در عین حال که از قابلیت تصویر افکنی بر روی سطوح پیرامونی برخوردار است، از یک دوربین سه بُعدی مجزا نیز بهره می‌جوید که به وسیله انتشار پرتو فروسرخ اقدام به رصد کردن موقعیت بازیکن در اتاق خواهد کرد و سپس از این اطلاعات برای پیش‌بُرد بازی استفاده می‌کند. این دوربین برای سایر اشیا موجود در اتاق هم به همین شکل عمل می‌کند و از آنجا که تکنولوژی آن مشابه کینکت خواهد بود به نظر می‌رسد استفاده همزمان از این دو باعث شود تا کاربران Xbox به طور کامل غرق در محیط بازی شوند.

screenshot-kenct-3d-depth-camera.jpg


استفاده از تکنولوژی "نمایشگر محیطی" به معنای نیاز به استفاده از عینک 3D مخصوص کینکت نیز هست که احتمالاً علاوه بر ایجاد یک تصویر سه بُعدی برای شما، مسیر نگاه‌تان را هم دنبال خواهد کرد. به احتمال زیاد این عینک در ترکیب با نمایشگر محیطی، شما را قادر خواهد کرد تا تصاویر روی دیوار را نیز مانند تصاویر تلویزیون، به صورت سه بُعدی تماشا کنید.

"نمایشگر محیطی" فعلاً فقط یک پتنت جذاب است ولی مطمئناً از آنهایی است که مایکروسافت نگاه جدی تحقیقی به آن دارد. حتی اگر هم این سیستم خوب کار کند باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت چطور می‌خواهد بر چالش‌هایی مثل اتاق‌هایی با اندازه‌های متفاوت، اشیاء اضافی داخل اتاق، یا حتی کاغذ دیواری‌های طرح‌دار که می‌توانند روی عملکرد دوربین تأثیر بگذارند، چیره شود. اما با وجود این موانع، مطمئناً مایکروسافت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نسل بعدی کنسول‌های بازی را از نو معنا کند. پس غافلگیر نشوید اگر کینکت 2 برای Xbox همزمان از یک کنترلر حرکتی و سیستم پروژکتور سه بُعدی در کنار هم برخوردار بود.


منبع:geek , نارنجی 

 


ارسال در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری